STŘEDNÍ PEDAGOGICKÁ ŠKOLAU Stadionu 486, 266 37 Beroun

MÁME RADOST, ŽE SE K NÁM FRANCOUZI RÁDI VRACEJÍ.

V úterý 28. března přivítali francouzštináři z 1.La, 2.La a 4.La téměř čtyřicet mladých Francouzů z partnerské školy ve francouzském Fontainebleau. V rámci programu, který pro ně několik týdnů poctivě připravovali, natočili ve francouzštině originální video popisující studium oboru pedagogického lycea, představili atraktivní místa berounského regionu, a nakonec všechny pobavili při vědomostním kvízu o České republice. Všichni odvedli skvělou práci, překonali počáteční obavy a předvedli, že dokáží prodat své talenty. Sebevědomí jim určitě dodalo i zjištění, že jejich jazykové znalosti jsou srovnatelné či mnohdy i lepší než u francouzských studentů.

Obrovský úspěch zažili naši hudebníci, kteří předvedli skvělé výkony a sklidili velké ovace. Francouzští studenti i jejich profesorky ocenili talent a dovednosti našich studentů a závidí jim naši výuku specializací.

Ale ani oni nepřijeli s prázdnou. Prostřednictvím videa a krátké prezentace představili své lyceum i královské město Fontainebleau, předvedli několik hudebních vystoupení a jako třešničku na dortu se členové školního pěveckého sboru podělili o zážitky z nedávného setkání s prezidentem Emanuelem Macronem v Elysejském paláci v Paříži.

Hned druhý den měli studenti další možnost otestovat své znalosti angličtiny při společných workshopech v Centru moderního umění DOX v Praze. Vytvořili smíšené česko-francouzské skupiny, které plnily nejrůznější úkoly v rámci výstavy jednoho z našich nejúspěšnějších současných umělců, Krištofa Kintery. Na závěr vznikla společná díla inspirovaná tvorbou originálního umělce.

Letošní setkání se opravdu mimořádně vydařilo. Je až neuvěřitelné, že spolupráce s profesorkou Chantoiseau trvá i přes nucenou pauzu již 15 let. Těší nás, že navzdory všeobecně klesajícímu zájmu o výuku francouzštiny, se na naší škole podařilo tradici tohoto krásného jazyka udržet. A co může být pro studenty lepší motivací než setkání s rodilými mluvčími a poznání života v jejich zemi?

Ukazuje se, že naše mladá generace díky své dobré znalosti angličtiny a jiných jazyků a také díky moderním technologiím srovnala krok se studenty z jiných evropských zemí. V porovnání se situací, kdy jsme spolupráci začínali, je vidět velká proměna v jazykové úrovni i sebevědomí našich studentů.

Přejeme jim, ať je jim podaří v životě jejich nadání, schopnosti i jazykové znalosti dobře využít.

L. Mejstříková